Ziare.com

Traseismul legalizat Sub guvernarea Ponta, unde-i lege, e si tocmeala

de Camelia Badea
Luni, 01 Septembrie 2014, ora 07:57

   

Traseismul legalizat Sub guvernarea Ponta, unde-i lege, e si tocmeala
Ordonanta care permite migratia alesilor locali va fi depusa, luni, in Parlament si, totodata, publicata in Monitorul Oficial, intrand astfel in vigoare. Guvernul Ponta sustine ca situatia este aceeasi ca in 2006, chiar asa o fi? Sa vedem.

Mai mult, Liviu Dragnea a transmis Ambasadei SUA, care si-a exprimat ingrijorarea cu privire la acest caz, ca nu este nimic nedemocratic in ceea ce priveste controversatul act normativ adoptat de Guvernul Ponta joi. Sa analizam si aceasta afirmatie.

Traseismul, legalizat. Ambasada SUA reactioneaza: Suntem ingrijorati (Video)

Punctul zero, in 2006

"Bun, 45 de zile, exact cum a fost in Legea PDL-PNL, pot sa fie independenti, pot sa ramana unde sunt sau pot sa isi respecte alegatorii", a declarat, joi, Victor Ponta, invitand cat se poate de direct primarii si consilierii locali sau judeteni sa isi paraseasca partidele.

Traseismul, legalizat Ponta: Imi asum OUG. Primarii, 45 de zile la dispozitie sa schimbe partidul

Insa, in afara de numarul de zile (45), situatia de astazi nu are nimic in comun cu cea din 2006.

Dupa Revolutie, legea le-a permis alesilor locali sa treaca de la un partid la altul fara sa isi piarda mandatul. S-a sperat ca bunul simt politic sau oprobiul public ii vor determina pe acestia sa isi respecte promisiunile electorale si contractul cu cei care ii voteaza, si sa nu migreze la o alta formatiune politica intre rundele de alegeri. Dar acest lucru nu s-a intamplat.

Pentru a stopa traseismul, in septembrie 2005, trei deputati PNL au initiat un proiect de lege, care a fost dezbatut si votat cu o larga majoritate (inclusiv din PSD) de Camera Deputatilor, dupa care a fost aprobat si de Senat, in februarie 2006. Presedintele Traian Basescu a retrimis proiectul la Parlament, solicitand reexaminarea. Au urmat noi dezbateri in comisiile de specialitate si in cele doua plenuri.

La final, in data de 20 iunie 2006, presedintele a semnat decretul de promulgare, iar peste o saptamana legea nr. 249/2006 a fost publicata in Monitorul Oficial, intrand in vigoare. Mai mult, proiectul a fost contestat si la Curtea Constitutionala, care a putut sa isi spuna punctul de vedere cu privire la noile restrictii introduse.

In acest mod, initiativa legislativa a parcurs toate etapele prevazute de Constitutie, a fost dezbatuta atat de Parlament, cat si de Presedintia Romaniei sau Curtea Constitutionala, iar rezultatul a fost ca, incepand din acel moment, primarii sau consilierii care demisionau din partidele pe listele carora fusesera alesi urmau sa isi piarda mandatele.

Acela a fost momentul zero, iar alesilor locali li s-a dat un termen de 45 de zile in care sa isi asume public din ce partid fac parte, adica "sa isi declare apartenenta politica, prin declaratie scrisa, pe propria raspundere", pentru ca, ulterior, cei care plecau la alte partide sa poata fi sanctionati cu pierderea mandatelor.

In 2014, uitam de lege timp de 45 de zile

In prezent, situatia este complet diferita. Legea respectiva este in vigoare la ora actuala, dar Guvernul Ponta a decis, cu doar cateva saptamani inainte de alegerile prezidentiale, sa o suspende, pur si simplu, deschizand portile partidelor pentru ca toti cei care doresc sa migreze sa o poata face fara a fi sanctionati.

"Pentru anul 2014, prin derogare de la prevederile unor articole din legea privind statutul alesilor locali, in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, primarii si presedintii consiliilor judetene, consilierii locali si consilierii judeteni, precum si candidatii care au fost declarati supleanti isi pot exprima in scris si o singura data optiunea cu privire la partidul politic, organizatia minoritatii nationale din care doresc sa faca parte sau sa devina independenti, fara ca alesii locali respectivi sa isi piarda calitatea dobandita in urma alegerilor", a anuntat joi vicepremierul Liviu Dragnea.

Mai simplu spus: Legea este in vigoare, dar cei din PSD-UNPR-PC-UDMR nu doresc sa o modifice, desi au majoritate Parlament, ci dau o ordonanta de urgenta care produce imediat efecte si nu poate fi blocata in timp util.

Astfel, imediat dupa ce OUG va fi publicata in Monitorul Oficial, alesii locali pot fugi la ce partid doresc, iar foarte multi au anuntat deja ca intentioneaza sa treaca in barca guvernamentala. Degeaba ar sesiza Avocatul Poporului Curtea Constitionala (desi sunt sanse mici ca Victor Ciorbea sa o faca) si degeaba Parlamentul ar respinge, prin vot, ordonanta, la un moment dat. Pana atunci, ea isi va fi produs deja efectele.

Traseismul, legalizat. Dragnea a prezentat ordonanta si a dat replica Ambasadei SUA

Ce spune Constitutia

Articolul 115 din Constitutie prevede ca Guvernul poate emite ordonante, dar in domenii care nu fac obiectul legilor organice, or, Guvernul Ponta chiar asta a facut: a suspendat prin ordonanta o lege organica.

Acelasi articol prevede la punctul 4 ca "guvernul poate adopta ordonante de urgenta numai in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, avand obligatia de a motiva urgenta in cuprinsul acestora", iar Guvernul Ponta nu a fost deloc convingator cu privire la existenta unei situatii extraordinare sau a unei urgente, alta decat alegerile prezidentiale din noiembrie, cand rolul primarilor si consilierilor va fi unul decisiv.

Pe de alta parte, articolul 2 din Constitutie arata ca "suveranitatea nationala apartine poporului roman, care o exercita prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum".

Prin ordonanta adoptata joi de Guvernul Ponta se poate considera ca se incalca unul dintre principiile de baza ale unui stat democratic: respectarea rezultatelor alegerilor, care au loc periodic, o data la 4-5 ani.

Traseismul, legalizat: Laura Stefan: Este o anulare a rezultatelor votului dat in 2012

Primarul din Galati, Marius Stan, a si anuntat ca trece de la PNL la UNPR, iar ca el sunt multi doritori sa se puna bine pe langa Guvernul care gestioneaza banii tarii. Intrebarea vine de la sine: De ce sa mai mergem la vot noi, alegatorii, de acum inainte, daca primarul, dupa ce isi ia anumite angajamente in campanie, poate trece de la dreapta la stanga esichierului politic sau invers oricand vrea?

Apoi, de ce mai scrie in Constitutie ca Parlamentul este "unica autoritate legiuitoare a tarii", daca orice guvern, oricand pofteste, poate sa dea o ordonanta de urgenta prin care sa suspende aplicarea unei legi adoptate de Parlament?

Traseismul, legalizat: Statul de drept si democratia, suspendate 10 zile de Guvernul Ponta

Romania fata in fata cu democratia

Cristea Gascan, primarul comunei constantene Independenta si unul dintre cei mai longevivi edili din tara, a rezumat foarte bine filosofia sa manageriala, impartasita, se pare, de foarte multi politicieni, alesi locali sau parlamentari.

"Eu m-am mutat la toate partidele, partidul care mi-a dat bani sa fac treaba, la ala am semnat adeziunea. Care e problema? Am inceput cu PDAR-ul care s-a desfiintat, am fost la PD, am fost la PDL, am fost la liberali, am inceput cu FSN. Si care a fost la guvernare si mi-a dat bani sa fac treaba, cu ala m-am dus, cu el am facut proiectele pentru care am fost ales. Adica ce interes am eu, ce ma intereseaza pe mine ce si cum?", a declarat Cristea Gascan la Digi24.

La randul sau, intrebat de un jurnalist daca el personal este de acord in principiu cu traseismul politic, Liviu Dragnea a dat acest raspuns: "Nu, nu sunt de acord in principiu. Dar principiul dumneavoastra este un principiu generos si nobil, dar este foarte greu sa le spunem, cel putin la noua milioane de romani care traiesc la tara, vorbim numai de categoria asta. Noi am analizat la Bucuresti si am spus ca nu permitem sa intervenim si sa dam posibilitatea alesilor locali sa se reinteleaga acolo, pe plan local, ca sa le poata dezvolta comunitatea. Eu asa ceva nu vreau sa le spun, eu vreau sa le spun ca am facut tot ce ne sta in putinta ca alesii locali de acolo sa tina cont de ceea ce le cer oamenii, ca eu cred ca e bine sa facem politica, nu politica pentru noi, ci politica pentru oameni, in fapt, nu teoretic. (...) Eu sunt absolut sigur ca destul de multi alesi locali vor alege sa devina independenti".

Traseismul, legalizat. Proteste in intreaga tara, duminica, fata de migratia primarilor

Una dintre cele mai dure reactii a venit din partea presedintelui PDL, Vasile Blaga, care a afirmat ca ordonanta care permite traseismul reprezinta un exemplu tipic de atac al PSD la statul de drept, chiar daca are si o latura buna, si anume ca "desparte barbatii de curve".

"Cu a doua categorie crede Ponta ca va castiga Presedintia?", a intrebat Vasile Blaga la o intalnire cu liderii ACL.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 2262 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
21 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

victor Viorel ponta primul mitoman cleptoman al Romaniei.

Acest plagiator mincinos este cel mai jenant personaj politic care se afla íntr-o functie de conducere a Ropmaniei.Acest hotz si mincinos care este Viorel victor ponta primul ministru al Roamniei este o rusine pentru Románia si románi,este o mizerie morala care arunca o pata de mizerie pe imaginea Romaniei si romanilor.

 

Democrație? Pfff... cum ne convine, așa e...

Prima chestie care ar trebui să dispară ar fi chestia cu ordonanțele. Ce e aia lege DATĂ de guvern? Guvernul poate propune o lege și parlamentul o poate adopta. Sau nu. Punct.
99% din timpeniile post '89 au fost date prin ordonanțe de guvern.
Iar scuza cum că e urgență și trebuie dat repede un text cu forță de lege e exact asta - o scuză. Dacă e urgență, să se adune parlamentul de oriunde o fi și să producă o lege rapid. Că de-aia se presupune că ii plătim...

 

nu m-ar mira sa anuleze si Constitutia prin OUG ....

.... si Ciorbea sa nu faca nimic .
Ba baetzi .... pana nu ii faceti plangeri penale lui Ciorbea - nu o sa rezolvati nimik .

Dar , dupa cate vad - nu aveti de gand sa faceti ceva , fie din lehamite , fie din .... Desteptaciune" , fie din complicitate .

Toti - inclusiv Ponta - trebuiau sa aiba pana acum sute de plangeri penale ........

Vai steaua noastra cu asa oferta de politicieni .....

 

de acord

ciorbea trebuie demis pentru nerespectarea responsabilitatilor avocatului poporului. de ce e platit din bani publici daca nu face nimic? iar ordonanta lui ponta este abuz in servicu si se sanctioneaza conform legii. la multi ani la puscarie stimati psdisti

Da, ia spune, desfintarea scolilor si spitalelor

...de catre Boc, nu e abuz in serviciu? Asta nu se sanctionaza conform legilor penale? Multe vreti voi sa-i legati de coada lui Victor Ponta, dar cam de fiecare data ramineti cu buza umflata.

ce-ti place sa mai minti .....

S-au refacut scoli fara sa fie copii in sate ;
sau in comune care erau ocolite de copii de la sate , ca alegeau sa mearga altundeva .
Scolile alea stau goale , banii au fost investiti/cheltuiti aiurea .
Mai mult : planul de lucrari e treaba fiecarei primarii , nu a guvernului sau ministerului - asa ca fiecare sat/comuna/oras are in grija cum sa-si scolarizeze copii .
Spitalele inchise de Boc , in care astia de la PSD au bagat bani ulterior - de ce nu s-au redeschis , ca doar au venit comunistii la putere , cu miliarde cheltuite , cu promisiuni ....

Ma nene , m-am saturat sa raspund ineptiilor promovate de antena 3 si raspandite de voi aiurea pe net .
Voi sunteti platiti = eu nu .
Nici cand Boc era la guvernare nu am fost platit , nici macar la PDL nu au catadicsit sa dea vreun suc sau sa se intereseze ca sunt unii care le tin partea ....
Daca prostimea se uita in gura voastra = sa fie sanatoasa . Sa vedem cum se descurca cu intretinerea .....

cine sa-l demita,base ? iel saracu nici nu stie

ca azi ie luni,01-09-2014,ca nu-i mai spun astia din servicii nimica !!!......astia de acu,decarteaza,la gadea !

Traseismul in masa al PNL! Asta da Traseism!

PNL-ul a trecut cu partid, cu primari, cu parlamentari cu tot in tabara opozantilor, la PDL!
Romanii au votat un PNL de dreapta, aliat cu PSD impotriva lui Basescu!
PNL-ul de acum nu e acelasi PNL, s-au mutat in tabara inamica!
Primarii au tot dreptul sa scape de sub CUPOLA partidelor astora care-si schimba orientarea politica de azi pe maine, asta nu e traseism, e respect pentru alegatori!

daca tot le stii pe toate

de ce nu ne spui ce decizii de dreapta a luat pnl-ul aliat cu psd-ul? sau in general ce sunt politicile de dreapta, ca pari un pic confuz? nu iti mai explic ce inseamna calcatul legii, ca ar trebui sa intelegi ce e o lege intai

Ponta=gunoi plagiator cleptoman paranoic

...

Corect

Hheeh astea care se plang de traseism uita de fapt ca 1 partid intreg a trecut de la o doctrina la alta dupa alegeri nu inainte ( asta e culmea tupeului sa te plangi de uni cand tu ai sarit calul) mai mult au schimbat si tabara sub care a fost alesi, pai daca interpretam legea dupa spiritul ei toti alesi PNL ( partid care a iesit din USL) ar trebui demisi si de asemenea toti alesi PDL ca doar acum au aderat la PNL.
Mai plangaretilor cand vreti corectitudine da-ti exemplu prima data voi nu va mai vaitati.
Cand clasa politica va intelege ca ei trebuie sa fie un exemplu atunci la un miting vor fi 2 milioane de oameni in strada nu 200.
Voi credeti ca romani sunt prosti hehehe si nu vad realitatea.
Pana atunci hai pa si la revedere.

Traseismul legalizat nu este nimic altceva decat continuarea

... loviturii de stat incepută pe 3 iulie 2012 si reprezintă dorinta lui Ponta si a PSD, exprimată si de Dragnea in ultimele zile, de a avea in subordine "Totul sau nimic!"
Dacă vreun primar isi imagineaza că Ponta ii va rasplăti tradarea după ce el se vede la Cotroceni, atunci se inseala amarnic.
Nici un primar nu va primi nimic si o să incerc să motivez cu numai două exemple ca să se inteleagă mai bine cine este Ponta si cum stie el, la nevoie, să se folosească de oameni santajandu-i sau mituindu-i:
- ca sa-l voteze, Ponta le-a promis romanilor un milion de locuri de munca si readucerea bunastarii in casele lor. Ponta nu s-a tinut de cuvant, motiv pentru care acum stie ca romanii nu-l vor vota si el nu va ajunge la Cotroceni. Daca Ponta se tinea de cuvant si romanii ar fi trait un pic mai bine, acum n-avea de ce să se teamă si această OUG nu ar fi existat;
- celor care l-au sprijinit, care l-au finantat si inca-l sustin la putere le-a promis libertate si stapanire peste averile furate. Nastase a fost de doua ori arestat in regimul Ponta; priviti inspre Voiculescu si averea lui de care se alege praful chiar in aceste momente, tot in regimul Ponta.
Si urmeaza alti si alti hoti care inca se mai cred protejati de Ponta.
Primarilor sa le intre bine in cap că Ponta se va folosi de ei ca de servetelele igienice pe care apoi le aruncă la cos...

Trebuie sa intelegem toti de ce demolatorii PDL si tradatorii PNL

...sint atit de vehementi cu aceasta ordonanta. Pentru ca ei si-au facut un calcul peste vointa electoratului crezind ca prin alianta nou creata vor stapini majoritatitile prin consiliile locale. Ori in 2012 cetatenii romani au votat alungarea PDL-ului de la majoritatea primariilor si consiliilor ocale si judetene. PNL-ul a cazut intr-o capcana intinsa de smecherii PDL tocmai ca acestia din urma sa-si salveze partidul.
Camelia Badea e lansata si ea intr-o propaganda desantata, dar cred ca ieri a vazut cu ochii ei ca la un miting impotriva acestei ordonante nu s-au strins mai mult de 200 de persoane, cu tot cu jurnalistii prezenti.

 

unde vezi propaganda desantata?

explica ce e evident pentru orice om care respecta legea - ca ordonanta confirma ca psd-ul nu are scrupule sa calce o lege in vigoare. stiu ca pentru psd-isti idea de lege e stresanta, pentru ca asta ii baga la puscarie cand fura, dar pentru lumea normala legea e garantia ca hotii raspund pentru faptele lor si nu devedim o tara bananiera. asa cum au dat o ordonanta ca 45 de zile nu se aplica o lege, tot asa pot da maine una ca parlamentarii pot fura 45 de zile, sau ca voiculescu e liber , ca asa vor ei. e o incalcare flagranta a legii iar cei care au facut-o trebuie sa raspunda. nu e o coincidenta ca e idea lui dragnea care oricum ajunge la puscarie pentru furatul voturilor la referendum - furatul voturilor e tot ce stie

Tu inca n-ai cunostinta despre ce e aceea o

...ordonanta de urgenta, din cite observ, dar vrei si tu sa fii parte la propaganda desantata a Cameliei Badea.

bineinteles ca desfintarea spitalelor si scolilor

nu calca nici o lege. a fost o decizie administrativa de alocare a fondurilor si nu calca nici o lege. de ce nu ne spui ce lege a calcat, ca uite in articol aici explica exact ce lege calca. povesti de adormit votanti psd.

in schimb, ordonanta psd-ului calca legea si careva va face puscarie daca intra in vigoare pentru ca e abuz in serviciu.

 

tradarea liberalilor

daca a fost tradare in alianta usl ea trebuie cumva reparata ... antonescu a provocat un adevarat cutremur in politica , insasi candidatura colivaresei lui Basescu e o consecinta a tradarii lui Crin ... acum el sta pe margine si-si priveste opera ... wonderful desaster ... mai bine asa , daca vindea tara cu totul ?!

 

Chel pentru ...5 minute

In felul acesta ..orice lege poate fi suspendata cu ordonante de ''urgenta''.
Iar ordonanta trece ... insa efectele ei raman.

 

Ce e important?

In estul Europei domneste instabilitatea. Rusia ataca Ucraina pe toate fronturile, informatic, economic, politic, militar, etc. iar in Romania ... "tara arde si baba se piaptana", Ponta isi aranjeaza baronii, punandu-le la dispozitie primarii plimbareti cu tot alaiul de drojdie electorala. Iese Ponta si face declaratii despre conflict, trage concluzia ca Basescu e de vina si continua cu descrierea pomenilor electorale si derogarile de la LEGE in vederea creierii linistii de care trebuie sa aibe parte in campania electorala. A uitat total de Romania. Si de ... PLAGIAT...

 

apropos, ati fost printre aia 5 insi care au protestat

ieri impotriva ordonantei? Cam asta e importanta pe care o dau romanii acestei masuri!

Ioanaii. Din pacate aveti dreptate. Romanii nu au

nevoie de parlament care sa legifereze. Ei se multumesc cu ordonante de urgenta date pe catre executiv (Ponta).
Nici de democratie nu au nevoie romanii, OUGurile lui Ponta sint suficiente.
Doua dintre cele trei puteri din stat, parlamentul si justitia, sint atacate de catre a treia putere, executivul (guvernul Ponta).
Si asta nu a scos in strada decat o mana de oameni...
Trista tara. Si fara coloana vertebrala.


Platforma pentru solutionarea online a litigiilor