Ziare.com

Invitatii Ziare.com Stefan Vlaston: A fost blat Basescu-Ponta?

de
Duminica, 07 Aprilie 2013, ora 09:13

   

Invitatii Ziare.com Stefan Vlaston: A fost blat Basescu-Ponta?
A fost. Dar un "blat" pozitiv, de tipul "win-win". In care a castigat si interesul national.

Context

Numirea procurorilor sefi nu putea intarzia la infinit, dupa o amanare de aproape un an. Scartaia eficienta si decizia, daca sefii nu aveau un mandat clar si pe o perioada bine definita, si nu se angajau la decizii grele si de perspectiva.

Ideea ca se putea merge cu interimatul mult si bine nu sta in picioare. Nu asa functioneaza institutiile grele si cu responsabilitati uriase.

In plus, oficialii europeni dadeau si ei semne de nerabdare ca nu se mai rezolva odata cu sefia parchetelor.

Dupa mandatul esuat al dnei Pivniceru, caruia i-a pus cruce convorbirile cu Vivian Reding (Antonescu: "dna Pivniceru a gresit cand a luat in serios discutiile de la Bruxelles"), convorbirea Basescu-Ponta avea sa contureze un plan de actiune si un compromis:
Vine Ponta ministru interimar la justitie, propune sase procurori din 21 cu mandatele expirate, nu Daniel Morar la Parchetul General, dar da Codruta Kovesi la DNA. O garantie ceruta de Ponta, ca Morar iese din joc, s-a concretizat imediat prin numirea sa la CCR, incepand din 6 iunie 2013.

Morar a iesit public de doua ori cerand sef la DNA din interiorul directiei, si apoi, suparat ca nu i s-au respectat indicatiile si-a luat jucariile si a demisionat si de la Parghetul General, unde era sef interimar.

Deal-ul acesta a aruncat in disperare si critici furibunde la adresa Presedintelui Basescu pe sustinatorii sai, din presa si societatea civila, care s-au dezis de el si l-au facut cu ou si cu otet, tradator, ticalos, las, si cum le-a mai venit la gura. Fara sa analizeze alternativa si ce marje de manevra avea la dispozitie, cu o putere de 70% in parlament.

Ce alternativa avea Basescu?

Sa astepte linistit un ministru voiculescian la Justitie, sa-i propuna acesta sefi la parchete, pe care i-ar fi respins in mod repetat. Cu ce riscuri? In cel mai rau caz se punea suspendarea pe masa de catre aripa PNL-Voiculescu a USL, iar in cel mai bun caz prelungirea interimatului la sefia parchetelor mult si bine.

Ambele paguboase si generatoare de pericole, mergand pana la o noua suspendare. Intr-un context economic cum nu se poate mai prost, Romania fiind dependenta de imprumuturi si un nou acord cu FMI-BM-UE.

Cand esti sef de stat si ai in grija soarta a 22 de milioane de locuitori nu actionezi numai dupa principii si valori morale maximaliste, ridicandu-i statuie lui Morar. Faci ce se poate pentru a minimaliza riscurile si crizele, in contextul in care puterea are 70% in Parlament. Cei de pe tusa, ziaristi si comentatori, nu resimt raspunderea enorma pentru 22 de milioane de suflete, isi pot permite sa fie maximalisti in cerinte si opinii.

Procedura transparenta de concurs si selectie

Nu este in lege, a fost ceruta de UE pe vremea cand Mona Pivniceru facea jocurile, ca masura suplimentara de siguranta ca nu ajung in functii de conducere procurori propusi de penali, precum Voiculescu sau Fenechiu. Procedura a esuat, si datorita faptului ca nu s-au inscris oameni de valoare, nici Morar si nici Kovesi. Desi, apriori, n-aveau de unde sa stie cum decurg lucrurile, adica nu prea transparent.

Am mari dubii ca si intr-o procedura de selectie presupus transparenta, condusa de Ponta, s-ar inghesui multi procurori de valoare, stiind ca viata profesionala dar si civila le va fi scormonita seara de seara la antenele patriei. Plus ca era mancatoare de timp si numirile sunt urgente.

Presupun ca ziaristii si societatea civila erau avizi sa contribuie la arbitraj, dandu-si cu parerea, avizata sau nu, tocandu-i felie cu felie pe candidatii din procesul de selectie, dar nu aceasta era garantia ca vor fi alesi cei mai buni. Se pare ca de aici si marea suparare.

Caracterul unui procuror nu se vede pe ecran, la interviu, ci mai degraba in rapoartele serviciilor si lista dosarelor solutionate. Care nu poate fi publica, totusi, fara riscuri mari pentru respectivul procuror.

Asa ca, fiind vorba de o asumare tripartita, Ponta-CSM-Basescu, permisa de lege, lucrurile au luat-o pe acest fagas.

In scrisoarea din 1 octombrie 2012, adresata de Traian Basescu catre Mona Pivniceru se propune clar si aceasta varianta:

"Alternativ, in cazul in care modificarea criteriilor de selectie, in vederea asigurarii transparentei procesului de selectie, nu va este convenabila si avand in vedere urgenta numirii in functiile de Procuror General al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie si de Procuror Sef al Directiei Nationale Anticoruptie, ca urmare a expirarii mandatelor acestora, va propun respectarea intocmai a dispozitiilor art. 54 din Legea nr. 303/2004, in scopul gasirii unor solutii acceptate de Ministrul Justitiei, Consiliul Superior al Magistraturii si Presedinte, sens in care consider oportuna o consultare prealabila intre aceste autoritati.

Astfel, urmand aceasta cale legala, este posibila o solutie care ar permite asumarea responsabilitatii numirii in cele doua functii de conducere, in scopul continuarii eficiente a activitatii Parchetului General si Directiei Nationale Anticoruptie."

Un paragraf cu continut similar se afla si in documentele trimise de UE Romaniei.

Ce a castigat/pierdut Traian Basescu?

* A impus accelerarea procedurii de numire a sefilor de parchete, in virtutea Pactului de Cooperare cu premierul.
* A securizat conducerea DNA cu Laura Codruta Kovesi.
* A bagat "mortu" in casa USL, relatia lui Ponta cu PNL-Voiculescu a ajuns aproape de rupere.
* A oprit varianta proasta, cu un ministru PNL-ist, caruia sa-i respinga propunerile si sa deschida astfel calea spre suspendare.

* A dovedit ca detine in continuare controlul scenei politice.
* A dovedit UE ca este capabil de compromisuri pentru a mentine stabilitatea politica.
* A pierdut aproape intrega sustinere a societatii civile si a presei de dreapta.


Victor Ponta a realizat in aceasta iarna ca toate usile UE i s-au trantit in nas. Respingerea aderarii la Schengen, declaratia ministrului de interne german, scrisoare celor patru ministri de externe ale unor tari UE, votul din CAG, Consiliul pentru Afaceri Generale, toat ei-au spus ca e persona non grata in UE.

In special Germania, nu numai ca n-a revenit la sentimente mai bune fata de Victor Ponta, dar a si ridicat gradul de ostilitate, dupa cum s-a vazut.

In aceste conditii, cum guvernarea USL risca sa duca Romania in faliment in absenta finantarii cu bani ieftini de la FMI si UE, Victor Ponta a inteles sa schimbe macazul, cu riscul ostilizarii aripii Voiculescu-PNL, si chiar al ruperii USL, ceeace arata gravitatea situatiei financiare a Romaniei, incepand din momentul incetarii acordului cu FMI.
A inteles ca doar Traian Basescu mai poate deschide usi la UE si FMI (SUA), asa ca a trecut la cooperarea propriu zisa. Asa se explica "blatul" Basescu-Ponta.

Ce a pierdut/castigat Victor Ponta:

* A pierdut colaborarea si solidaritatea PNL-Voiculescu, fragilizand USL pana aproape de rupere.
* A pierdut simbolul luptei anti Basescu, daca a renuntat la PNL in favoarea cooperarii cu Basescu
* Penalii din PSD ar fi dorit incalecarea justitiei, nereusita pentru care il fac vinovat pe Ponta
* A castigat in ochii UE meritul de a conlucra cu Presedintele Basescu in interes national
* Nu mai apare ca-si apara penalii, daca l-a propus sef pe procurorul care a instrumentat cazul Constantin Nicolescu de la Arges

Ce urmeaza

Nu este clar ce se intampla cu propunerile care obtin vot negativ in CSM, cel mai important fiind exemplul lui Tiberiu Nitu. Il va desemna, totusi, Traian Basescu, drept sef la Parchetul General? Dar celelalte propuneri? Ii va spune Traian Basescu lui Victor Ponta, sa nominalizeze pe altcineva?

Ideal ar fi ca doar la convergenta in apreciei a celor trei actori principali, Ponta, CSM si Basescu, sa intervina si numirea efectiva in functiile importante. Daca se abate de la aceasta cutuma simbolica, morala si de bun simt, Traian Basescu nu prea mai are multe de explicat. Iar Victor Ponta sa faca bine sa negocieze si cu CSM-ul numele procurorilor sefi, nu doar cu Traian Basescu.

In concluzie, interventiile ambasadelor Americii si Marii Britanii confirma si ele ca este benefica cooperarea premier-presedinte, ca numirea procurorilor sefi se afla pe un drum corect.

Actiunea promovata de Traian Basescu este una proactiva, nemaiasteptand pericolele rezultate dintr-o relatie cu un alt ministru voiculescian la justiei, instabilitatea politica fiind principalul efect cu daune incalculabile in plan economic.

Este de remarcat schimbarea la fata a lui Victor Ponta care, intre banii europeni si americani (FMI) si PNL-Voiculescu, a ales prima varianta.

Cei care, multi, nu contenesc sa critice alegerea lui Traian Basescu in aceasta imprejurare, sa faca bine sa se gandeasca la ce pun pe masa milioane de romani in cazul unui conflict politic, care sa duca la convulsii economice, intr-un mediu economic european si mondial oricum bulversat si traversat de crize majore. Cand ai in grija viata a 22 de milioane de romani, alegerile sunt altele, comparativ cu situatia in care stai pe canapea cu laptopul in fata si cu traiul zilnic asigurat.

Sectiunea de invitati a Ziare.com gazduieste o serie de editoriale scrise de personalitati ale vietii publice din Romania.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 1408 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
32 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Apreciez blatul Basescu- Ponta,

Este cea mai adecavta solutie pentru noi si pentru mediul european in care suntem.

 

Se mai numeste...

..sa te faci frate cu dr.acul pana treci puntea.Asta arata ca mincinosul Ponta a invatat din sfaturile lui mos Iliescu si face tot posibilul sa-si consoșideze pozitia in fata lui Antonescu in vederea alegerilor de anul viitor.Pentru ca altceva nu va invata niciodata acest "doctor" pentru ca este mai usor sa dai copy-paste dupa Basescu sau Iliescu.

 

de acord, domnule Vlaston !

Acest conflict in care se face polarizare in doua extreme : Traian Basescu – Daniel Morar imi este parca deja cunoscut. Nu vi se pare ca seamana cu acel confilict creat, speculat si amplificat mediatic intre Presedinte si dr. Rael Arafat ?
Daca ne amintaim, atunci folosindu-se imaginea unui om foarte apreciat/popular s-a reusit sa se declanseze o imensa stare de instabilitate in tara care a culminat cu vara trecuta. Cum a iesit personajul de care USL s-a servit ? Sifonat. Doctorul Arafat nu mai este ce-a fost pentru romani inainte de evenimente. Acum nimeni nu mai poate jura ca dl Arafat avea integral dreptate si ca nu a foast manipulat.
In afara consecintelor dramatice pentru tara culminand cu puciul inca neterminat astazi, s-a mai obtinut ceva : legea sanatatii n-a mai intrat in vigoare. USL face ce vrea cum vrea, ca si pana acum in domeniul sanatatii cu succese financiare ametitoare. Pentru ei si oamenii lor.
Ma-ntreb daca nu se-ntampla ceva similar si acum, sub ochii nostri. In mod evident, domnul Morar si doamna Kovesi sunt doua personalitati apreciate de romani de care mafia transpartinica se teme. SE TEME ! Jocurile la care asistam nu fac decat sa le murdareasca imaginea, uneori persoana unuia fiind folosita impotriva persoanei celuilalt. Stiu ca amandoi sunt necesari pentru viitoarele functii, asa cum au dovedit ca au reusit sa fie in ptrecedentele. Ei si alti procurori care au lucrat corect si cu tarie morala in ultimul timp.
Doamna pivnicereasa a bagat zinzania intre judecatori. Acum dihonia a fost virita intre procurori. Chiar suntem orbi sa nu ne dam seama ?!
Mai mult, vad dihonia intrand si intre jurnalistii care si-au pastrat independenta. Ei, antiromanii, raman uniti, ceilalti sunt maruntiti ca sa se aleaga praful.
Piatra care le sta in cale a fost, este si ramane domnul Presedinte Basescu. In fond, care-i problema ? Ce a facut Presedintele ? Ce a semnat rau pentru tara ? Ce a decis atat de nociv ? NIMIC !
Domnia sa va semna sau nu, in mod responsabil (am convingerea) sub numele acelor procurori care-i vor fi prezentate impreuna cu dosarele respective.
Modalitatea este perfect legala : MJ propune niste nume (legea nu prevede modul de selectie sau obligativitatea unui concurs), iar CSM da un aviz in urma analizarii dosarelor profesionale ale persoanelor propuse. Atat. Daca nu ma-nsel asa a fost promovat si dl Morar in urma cu niste ani.
Scandal mare pe numele procurorului Nitu. E un nume propus care a fost deja respins de Presedinte. A avut aviz negativ si de la CSM. Probabil lucrurile se vor repeta. Care-i problema de fond care-i innebuneste pana si pe cei mai aprieciati jurnalisti ? E o cale pragmatica, perfect legala, de iesire din criza. Atat si nimic mai mult.
Treziti-va oameni buni pana nu ne fac astia sa ne uram si sa ne omoram intre noi in propria noastra casa !

Simt ca astia vor reusi sa roada si cat a mai ramas din presa noastra libera daca jurnalistii nu coboara urgent cu picioarele pe pamant.

 

Nu am inteles nimic din ceea ce se intampla de cand Ponta a

... iesit pe tv-uri sa anunte pe cine numeste la parchete. Speram ca dl Vlaston sa ma lamureasca, dar probabil si dumnealui este la fel de incalcit si scrie ermetic.
Problema mea e alta - din toata aceasta imbarligatura, nu stiu pe cine sa strang in brate si pe cine sa injur.
Am citit, am cautat sa ma lamuresc dar inutil. Se pare ca si jurnalistii n-au inteles nimic de asta data.

puneti intrebari

se pot lamuri cititorii si in dialogdirect :)

Silvia sunt un mare iubitor de etimologie !

Sunt incanatat pana la frenezie ca au inceptu sa apara volume precum "Limba romanilor nu se trage de la Roma", fiindca readuc limba romana in contextul ei istoric trac, dac, aminteste influentele suportate de aceasta fino-ongroaze, slave, indiene (tiganessti).
Cata vreme accentul rusesc al limbii la moldoveni este de netagaduit, este greu sa admitem elucrubatiile scolii aredelene care au dus naivi si entuziasti ca Heliade Radulescu cel cu capsi fibula romana, la exprimari ca...
"La una del formosa ca Melita amorosa"

Era si aceea o reactie la slavonizarea limbii romane, care inlocuia cuvintele rusesti cu italienisme, uitand ca ani de zile ca am trait cu grafologie chirilica.

Iata ca azi ne amintim ca Traian a spus despre limba tracior ca se simte de parca s-ar fi intors acasa, fiindca, Tracia se pare ca a stat la radacina limbii latine...
Eu aici nu iau partea niciunei dintre tendinte, caci fiecare a avut timpul si rolul sau, asa cum prezenta limbii romane azi in clubul francofoniei este datorat si... pretiozitatii uneia precum Chiritza lui Alecsandri.
Cu prietenie, T. B.

Ca sa iti fie mai usor sa intelgi, ar trebui sa te

gandesti la numele vehiculate de liberali pentru postul de ministru al justitiei - Birsan sau Chiuariu. Te simtei mai bine daca selectia procurorilor sef se facea de catre oricare dintre cei doi?

Hera, draga ! Traim in dilema lui a fost sau n-a fost inca de

la ce-o fi fost ea Revolutie sau Lovitura de Stat din '90.
Fiindca atunci nu s-a limpezit nimic, totul a devenit o pacla, o pasla din ce in ce mai densa, mai de nepatruns nici macar cu ultrasunetele.
In filmul "Marea evadare", un personaj interpretat de Charles Bronson spune astfel :

"Cine rateaza o buna ocazie, le rateaza pe toate celealte".

Of, asa-i !

T. basilic comentariu, ora 10:29 - nu am studii

... aprofundate de etimologie sau lingvistica, doar cunostnte generale.
Asa e, cum spui, de-a lungul timpului au fost multe influente asupra limbii romane, dar s-a pastrat fondul principal de cuvinte si asta e de apreciat, fie ca e de origine tracica sau latina.

@Silvia_h 11:40

Inca nu stim daca ceea ce face Morar nu este un joc. Ceva, ceva trebuia sa primeasca si Voiculescu si PNL .. nu de alta, dar ruperea USL, in momentul de fata nu este un obiectiv al presedintelui (doar in momnetul in care Miscarea Populara, sau PDL vor sta mult mai bine in sondaje). Pe de alta parte, exista de mult exprimata o idee, si anume ca presedintele "ridica" anumite persoane tocmai prin "conflictele" pe care le au cu el!! Se zvonea ca dna. Saftoiu, in realitate, se intelege de minune cu presedintele, iar treaba cu ruptura si trecerea dansei la PNL a fost o regie, tocmai pentru a o aduce in atentia publica si pentru a fi folosita pe viitor de catre TB in diverse aliante/actiuni politice!! Pare greu de crezut. Dar daca luam cazurile dansei si al lui Andrei Plesu (alt ul care l-a parasit pe TB) observam ca ambii l-au criticat, unul din interior si celalalt din exterior, pe Crin Antonescu!!
Tind sa cred ca supararea lui Morar este un joc. Acela de a mai spala din poztia luji Ponta in fata ultrasilor din PSD si a colegilor de alianta, acela de a-l transforma in intangibil/impartial, un fel de "Corado Cattani" al justitiei romane si probabil pentru a-l pregati pentru eventuala revenire, peste ani, ca ministru al justitiei. Aparentele inseala intotdeauna! Spune-mi un singur om care a mers pe mana presedintelui si a pierdut! Blaga? Este presedintele PDL! Iar "adio PD, adio PDL" precum si toata zarva generata de razboiul Blaga-Udrea au reusit sa aduca in atentia publicului PDL-ul mai mult de cat in ultimele 12 luni !! Inca o data spun .. aparentele in politica inseala .. intotdeauna. Sunt de meserie si stiu lucrul asta!

@ Boxyro

Complicat, cam prea elaborat, dar ... plauzibil. Macar partial.

Surprinzator cat de iute si-au pus jurnalistii poalele-n cap, "la cald". in acest context, apreciez si mai mult atitudinea echilibrata si logica a domnului Vlaston.

@Hera, V-S

Sincer, daca judecam exact dupa fapte, nu se poate vorbi despre un "dea" intre cei doi. Si profesorul Vlaston face referire la continutul scrisorii presedintelui catre Mona Pivniceru. Inclusiv ei, presedintele i-a propus varianta asumarii responsabilitatii si numirii procurorilor sef in comun de acord cu CSM-ul si presedintia, adica cei trei factori stabiliti de lege. Ca Pivniceru a refuzat asumarea sau lucrul in comun cu celalalte doua institutii , nu mai stim. Stim doar ca si-a dat demisia, a fost promovata si Ponta a facut ceea ce stia ca preseidntele agreaza. Deci nimic nou, nimic de negociat.
Singurul lucru care ramane in aer este daca numirea lui Morar la CCR si acceptarea de catre Ponta sa o numeasca pe Kovesi la sefia DNA este ca urmare a intelegerii dintre cei doi. Nu este exclusa ca Laura Codruta Kovesi sa-i fi fost sugerata premierului chiar de catre CE sau de catre aliatii traditionali ai Romaniei, USA si Anglia (celebra axa!). Oricum, daca a fost negociere, nu cred ca s-a facut direct intre cei doi, ci mai degraba, prin intermediul oficialilor europeni si transatlantici, care au avut o contributie majora la numele de pe lista lui Ponta.

boxyro, multumesc, cu doua paragrafe scurte dar

... concise si cu substanta, m-ai luminat. Ceea ce nu inteleg si face sa ma doara inima este de ce Morar si-a dat demisia, de ce a plecat asa de suparat?

Daca intelege cineva acest fragment sa mi-l traduca si mie. Va rog.

Multumesc! "Deal-ul acesta a aruncat in disperare si critici furibunde la adresa Presedintelui Basescu pe sustinatorii sai, din presa si societatea civila, care s-au dezis de el si l-au facut cu ou si cu otet, tradator, ticalos, las, si cum le-a mai venit la gura. Fara sa analizeze alternativa si ce marje de manevra avea la dispozitie, cu o putere de 70% in parlament."
Deal-ul - ce inseamna? Nu are corespondent in lb romana?
Pentru cine scrie oare dl Vlaston?

 

@silvia

O fi vrut sa scrie bijgaul din "deal". Parul bun....

Silvia ! Deal de la...

"Greu e dealul de suit,
Si mandrele de iubit !"

Sau poate de la targ, impacare, afacere.
Eu personal iubesc supletea limbilor. Daca e adevarat ca putem cauta precum Umberto Eco, Abdelfattah Kilito si atia altii limba lui Adam ca mama a tuturor limbilor, daca suntem de acord ca Fuocco, Fire, Feu, Foc, sunt surori caci au aceeasi mama, atunci iata-ne liberi adica frati si cu Chiritza si cu bibliotecarul acela din Iasi care voia acum vreo zece ani sa reformeze limba romana (azi decedat), si insista asupra romanescului chiftea care rsica sa fie inlocuit de hamburgher, uitand ca si chiftea vine de la turcescul kefta, ca bors vine de la rusi, ca ciorba vine de la arabi (chorba), etc.
Cu drag, T.B.

Ma intreb, peste 50 de ani, ce va mai fi din lb

... romana, ce va mai fi ramas daca si noi, cei care am avut si inca avem o misiune sacra, de a o transmite asa cum am mostenit-o, "ca un fagure de miere", o stalcim si ne batem joc de ea. Si atunci, sa nu ne mai miram ca omul de rand nu stie si nu intelege si sa nu-l mai criticam... De unde daca nu i se mai vorbeste pe limba mamei lui.

raspuns la 9:45, agenturile straine cu sprijin din

interior spun clar ca a fost lovitura de stat, chiar daca dispozitivul nu se incadreaza in prevederile legale, dar era singura gaselnita la idemana celor care nu urmaresc altceva decat tinerea in umbra a romaniei si a poporului sau. Ponta si aliatii lui sunt prea mici pentru un raboi pe taram securistic, unde base este tatic. Cei curiosi n-au decat sa-i stanga cu usa pe cei care au promovat ideia loviturii de stat la portile straine si vor constata ca toti si-au facut treba in calitate de agenti.

deal

afacere, a intrat in limbajul curent, neologism

Domnule Profesor, cu tot respectul pe care vi-l

... port - ca profesor de lb engleza, stiu foarte bine ce inseamna "deal", de asta am si intrebat daca are corespondent in lb romana. Nu poate fi neologism, in nici un caz, poate barbarism, cum sunt numite cuvintelele introduse artificial. O fi patruns in limbajul unei anumite categorii de profesionisti, dar nu in lb romana, pentru ca acest lucru presupune un proces de lunga durata.
Haideti Domnule profesor, sa folosim in presa, un limbaj accesibil tuturor romanilor. Asta e menirea unui jurnalist. Badea Gheorghe nu stie, n-a auzit de dictionar, nu inca...

Silvia, impartasesc aici una dintre cele mai mari

bucurii ale fiintei mele :
Aceea din ziua in care am aflat si inteles ca retorica shakespeariana, ca stilul sau inimitabil si de recunoscut printre mii si mii de autori la lectura unei singure fraze, doar una, este datorat... limbii franceze, limba demonstrativa, explicita cu un exacerbat gust al detaliului, fata de engleza monosilabica, lapidara, sententoasa. Tot atunci am aflat si ca de mult datoreaza engleza francezei, cate cuvinte au plecat din Franta spre Anglia si s-au intors in Franta ca neologisme, cu sens si semn schimbat. Imi scapa in acest moment, sunt foarte grabit dar imi voi face oplacuta datorie sa revin asupra acestui subiect, intr-o ocazie ce seamana acesteia.
Mai spun doar ca iubesc mult cantul gregorian fiindca supune melodocitatea cuvantului neansotit, muzicii.
Iubesc mult cantul ortodox fiindca supune muzica, melodicitatii cuvantului singur.
cu drag, T. B.

dealu-i deal si valea-i vale.

Conform conventiei de la Geneva din 1871 s-a stabilit ca toate apele, curg de la deal la vale. Singura exceptie s-a constatat la praiasul din deal Cotroceni, care curge de la vale la deal. Deal ramane o porcarie basesciano-ponta care ar putea schimba legile conventiei de la Geneva.

Este de remarcat schimbarea la fata a lui Victor Ponta care, intre banii europeni si americani (FMI) si PNL-Voiculescu, a ales prima varianta.

Badea Gheorghe

Nu citeste ziare.com

Dar aveti dreptate, voi tine cont de sugestie pe viitor

 

Articol execlent domnule profesor, dar am mici remarci ..

Cred ca gresiti cand la castiguri/pierdei, in cazul presedintelui enumerati:
* A bagat "mortu" in casa USL, relatia lui Ponta cu PNL-Voiculescu a ajuns aproape de rupere.
* A pierdut aproape intrega sustinere a societatii civile si a presei de dreapta.
Presedintele nu mai agreeaza PDL (oficial) iar Miscarea Populara este abia la inceputuri. De ce sa isi doreasca presedintele trecerea PNL in opozitie (si automat slabirea sanselor actualelor partide/miscari din opozitie)? Asta ar duce probabil la indepartarea lui Crin de la sefia partidului si aparitia unor candidati puternici (atat de la PNL cat si de la PSD) pentru prezidentialele de anul vitor.
Iar partea cu elctoratul de dreapata ... sustinatorii lui Basescu sunt, de regula, persoane care apreciaza legea, apreciaza lucrurile facute in interesul national (toti au inteles necesitatea taierii salariilor in 2010) si mai ales pareciaza caracterele puternice. Au fost ei dezamagiti de faptul ca presedintele a reusit sa isi impuna jumatate din sefii parchetelor impotriva unei aliante de 70% in Parlament, si mai ales, constituita pentru a lupta impotriva lui? Eu nu cred. Presedintele a aratat ca este puternic (asa cum si dumneavoastra observati) si asta place romanilor.
Iar Ponta .. nu cred ca renuntarea la lupta, cu orice pret, cu presedintele ii creaza dezavantaje din punct de vedere electoral. Votantii sai stiu ca il uraste pe presedinte, iar faptul ca pus interesul national, inaintea orgoliilor personale, ca a reusit sa coopereze (institutional) cu dracul, chiar cu riscul ruperii USL, ii aduce un plus de autoritate si ii mai spala din moralitatea indoielnica. Cred ca viitoarele sondaje de opinie il vor situa pe Ponta inaintea lui Oprescu si cu (prea) mult in fata lui Crin. De fapt, cred ca pe Crin l-a depasit in momentul de fata si presedintele!

Ei da,

Real pericol pentru alte"orientări",decontul la care ar putea fi forțați,Ponta și Antonescu!
Am mai spus-o:Antonescu plătește ,dacă planul in
doi,in trei(cu Voiculescu și Ponta)dă greș și este NORMAL să plătească!
Scuze de intervenție,dar intrebarea invita...

@ silvia

1-Felicitari!Prima postare (sigur si urmatoarele) au reusit sa abata tonul opiniilor de la ce scrie in articol la probleme de filologie,istorie,semantica.
2- nu e cazul sa se faca excese de citate din autori romani.
in rest,succes

 

Citeste si tu ce comentarii excelente s-au scris pornind de la

... articol. Nu ma invinui degeaba ca nu am incercat nimic, nici o abatere de la un subiect pe care mi-l doream. A fost o simpla intamplare.
Cred ca ar trebui si niste abordari mai altfel decat cele politice ca sa ne cunoastem si sub alt aspect, nu numai ca impatimiti politic, nu crezi? Fara sa vreau/sa-mi doresc am creat discutia aceasta.

base are blat cu barosso, markel, viviane, etc...eu, iar

pe ponta la pacalit si prin el pe noi toti. Nu este de mirare ca majoritatea ambasadelor vestice apreciaza numirile facute de ponta. Sper cat de curand sa se spuna si despre base ce se spune de Rusu Dragoș, fost comisar general adjunct al Comisariatului General al Gărzii Financiare, acuzat că a vandut informații economice unor străini. Sper sa ajung si sa vad adevarata fata si misiune pe care base a avut-o in anii de domnie. O rusine pentru romani si un dusman al poporului, asta a fost si este base.

 

Ce a gredit Traian Basescu?

Sunt de acord ca ocuparea acelor posturi trebuia sa se intample, ca a fost bine ca nu a lasat ca numirile sa fie facute de un ministru al PNL, care avea variante cat se poate de proaste. Trebuia sa negocieze, a facut bine ca a ajuns la un compromis.
Dar, daca era inevitabil, trebuia sa se limiteze la a recunoaste acest troc, sa nu iasa cu declaraii prin care sa sustina si sa justifice acel compromis, contrazicand tot ce afirmase in trecut. Nu trebuia sa admita ca numirea lui Morar poate fi ilegala, nu trebuia sa se atinga de credibilitatea CSM, caruia trebuie sa-i fim recunoscatori pentru pozitia deosebit de demna, de principiala. Noul colaborator, Ponta, nu s-a simtit dator sa-i dea dovezi suplimentare de fidelitate, dimpotriva, s-a declarat inamic. A facut trocul si atat.
Daca presedintele Basescu nu ar fi iesit sa pledeze cu zel pentru numirea fara criterii, daca n-ar fi facut afirmatii despre amestecul UE, care-i contrazic atitudini anterioare, daca n-ar fi justificat lista de propuneri, era in ordine. Dar asa, nu e!

 

Erata

Titlul comentariului meu anterior era ""Ce a gresit Basescu?

 

Ei,acum

A devenit cum ți-l dorea-i,din Ponta o poantă!

 

Ba' 'nea Fane!

La sfarsitul anilor '80 era un proprietar in Costinesti care, in curtea betonata, compartimentase un fel de cusete de 3X2 mp, cu pereti din carton presat gros de un deget... Ce minunatie! Minunat daca reuseai sa dormi la 'nea Fane, la cartoane, la Costinesti...
Blatul? In urma blatului, jucatorii baga in buzunar bani iliciti si incasari de la casele de pariuri asa cum, cu buna voie si nonsalanta, interlopul anilor '80, Ilie Balaci afirma de curand...
Blatul Basescu-Ponta, deschide orizonturi pentru care se tremura in ultima vreme... Cine va inhata potul? Se stie...
Cine va plati? Se stie de asemenea; unul dintre platnici vei fi si matale, 'nea Fane...

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor