Ziare.com

Putin pleaca de la G20 mai devreme: Discutii prea tensionate in care i s-a spus "iesi din Ucraina"

de Anca Serghescu
Sambata, 15 Noiembrie 2014, ora 16:41

   

Putin pleaca de la G20 mai devreme: Discutii prea tensionate in care i s-a spus "iesi din Ucraina"
Presedintele rus, Vladimir Putin, se pregateste sa paraseasca mai devreme Brisbane, in Australia, unde se desfasoara summitul G20, dupa discutiile tensionate pe tema Ucrainei.

Conform The Telegraph, acesta a avut discutii tensionte mai ales cu premierul britanic David Cameron, pe tema actiunilor Moscovei in Ucraina.

Liderul de la Moscova paraseste Australia duminica, fara a lua parte la o masa oficiala programata, in replica la criticile venite din partea liderilor occidentali.

Memorabila este deja o replica a premierului canadian, care i-a spus lui Putin: "Cred ca va trebui sa-ti strang mana, insa am un singur lucru de spus: Iesi din Ucraina". Si premierul australian l-a provocat, mai in gluma, mai in serios, la o confruntare fizica.

In cursul unei intalniri care a durat 50 de minute, premierul britanic i-a spus lui Putin ca tara sa risca noi sanctiuni. Pana acum, sanctiunile au atins sectorul energetic, bancar pe cel al apararii. In plus, a mai spus acesta, Rusia isi risca relatiile cu Vestul. Prin urmare, ar trebui sa inceteze sa mai sprijine separatistii.

Summit G20: Discutiile pe teme economice, eclipsate de tensiunile Rusia - Occident

Vladimir Putin a negat ca trupele rusesti ar fi intrat in Ucraina, sustinand ca este pregatit sa accepte un armistitiu si sa opreasca fluxul de arme rusesti care traverseaza granita. Acesta a mai spus ca este pregatit sa recunoasca Ucraina ca fiind "un singur spatiu politic".

In replica, David Cameron s-a declarat "realist" in ceea ce priveste comentariile lui Putin.

Anterior summitului G20 de la Brisbane, Cameron comparase Rusia cu Germania nazista. Tensiunile au escaladat cand Rusia a stationat o flota de vase de lupta aproape de coasta australiana, intr-o demonstratie de forta inainte de summit.

Inainte de intalnirea cu Putin, Cameron a declarat ca nu poate avea incredere in liderul rus.

Update: Conform unei surse din delegatia rusa, Vladimir Putin paraseste Australia mai devreme deoarece programul sau "a fost modificat", fiind "scurtat". "Acest dineu (la care Putin nu participa - n. red.) este mai degraba o ocazie de divertisment", a adaugat sursa.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 8487 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
18 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Putin culege ce a semanat.

http://www.creators.com/editorial_cartoons/31/28731_thumb.jpg

 

:)) a avut cineva,tupeul asta ?..nu prea cred !!! asta,nu

glumeste,decat cu catzelul lui,de companie.....

In general anglo-saxonii

nu sunt niste tipi care se panicheaza usor. Au sange rece ca si germanii sau nordicii. Desigur, dl Obama nu este decat partial anglo-saxon, de aceea si incerca Putin sa profite cat mai mult de prezenta sa la Casa Alba.

Presedintele Putin la G20

nu uitati ce a spus Kissinger:

''For the West, the demonization of Vladimir Putin is not a policy; it is an alibi for the absence of one.''

si acum actualizarea informatiilor

'' Interfax

18:31 Putin meets with Merkel, Juncker

17:59 UN: at least 4,132 killed in Ukraine conflict by Nov 11

17:35 Putin: anti-Russian sanctions threaten to ruin Ukraine's economy

17:26 Poroshenko signs decree proposing Rada repeal special self-government procedures in some areas in Donbas

17:17 Putin: anti-Russian sanctions break intl law, WTO principles

17:14 Putin, Hollande believe all parties affected by Ukraine crisis, anti-Russian sanctions - Kremlin spokesman

17:10 OSCE SMM says schedule of troops withdrawal from eastern Ukraine agreed upon

16:56 Russia not to claim early repayment by Ukraine of $3 Bln loan - Putin

16:42 U.S. artificially hindering probe into Boeing crash - Russian diplomat

16:40 Pictures taken of Putin, Abbott holding koalas - spokesman

16:00 Putin not planning to leave G20 summit EARLIER THEN PLANNED - Kremlin spokesman

15:52 Putin, Renzi share concerns about growing tension in southeastern Ukraine - Kremlin spokesman

15:39 Ukraine to inform Council of Europe of having to derogate from Human Rights Convention - presidential decree''

 

Pe mine nu ma deranjeaza prea tare

rusii care posteaza in romaneste. Mananca si ei o paine si isi servesc tara conform dictonului "My Country first, right or wrong". Ma dezamagesc in schimb profund romanii care, din diferite motive, achieseaza la propaganda mincinoasa a Rusiei, unul dintre inamicii naturali ai Romaniei.

 

Ras-putina va avea soarta lui Gaddafi

Rusnacii se vor satura de el cand votca nu va mai amagi foamea; il vor urmarii si-i vor propti un par in dos.

"iesi din Ucraina"

ce bine ar fii daca ati viziona ultimele declaratii ale lui Poroshenko (pe youtube)

sa vedeti pe cine vrea el sa ELIMINE/EXTERMINE din Ukra

https://www.youtube.com/watch?v=aHWHqj8g7Bk

Poroshenko: "Their children will hole up in the basements - this is how we win the war!"

Putin a procedar corect,

parasind Summitul de la Brisbane,fiindca stie el ce stie,iar acele nave care ii asigura securitatea nu sunt acolo degeaba.
Am scris aici ptr.cei ce au in cap creier,iar nu tarite.Sper sa ajunga acasa cu bine.
PS. Eu nu sunt rusofil,sa nu fiu inteles gresit.

De, se umfla orzu-n gaste!

Si nu-i bine...pentru nimeni.

 

pitiul gimnast si restul lumii....

Dupa ce a venit la sumit cu vasele de lupta ca sa vada lumea ce mare este, acum pleaca calare pe matura.

 

Cat de valabil mai este astazi Art.5 al Tratatului NATO?

Observ cum marea majoritate a comentatorilor il pun la zid pentru comportamentul inacceptabil si trebuie sa recunosc ca au dreptate. Si totusi doar Putin este ala rau? Ia sa vedem cu se prezinta situatia si de partea cealalta. De pilda, prietenii americani si europeni ne-au invitat in NATO pentru a ne putea asigura mai bine securitatea. Zis si facut, dupa care s-a baut multa sampanie pentru a sarbatori evenimentul. Ulterior, aliatii nostri au pretins ca nu ne mai trebuie atata armata - 280 000 de militari ce totalizau vreo 10 divizii mecanizate doar la trupele terestre, plus diviziile de tancuri si brigazile de artilerie. Am decimat acea armata, iar astazi armata noastra a ajuns la vreo 85 000 de militari. Au motivat aceasta prin faptul ca vom fi aparati de acel celebru articol - toti pentru unul, unul pentru toti. Iata ca a venit si momentul in care Putin a inceput sa isi faca de cap prin Estul Europei, iar acum si romanii se simt direct amenintati. Politicienii ne linistesc evocand mereu celebrul articol inspirat de muschetarii lui Dumas. A cazut ca un trasnet declaratiile unor oficiali americani, intre care si Obama, ca respectivul articol este in vigoare, dar NATO va asigura securitatea doar a celor care sunt in stare sa se apere singuri. Pai cum ramane cu asigurarile voastre anglosaxonule Obama? De fapt, astazi se contureaza o situatie extrem de periculoasa - au asigurata securitatea doar tarile membre originare ale NATO, iar tarile estice ce au aderat ulterior vor fi lasate la mana lui Putin si daca vor securitate nu au decat sa se apere singuri. Cu ce armate? Cu ce armamente? Candva armata americana si a altor tari europene membre NATO au scos din inzestrare unele categorii de armamente pe care le-au reparat si modernizat pe care apoi le-au oferit gratuit unor tari mai slab dezvoltate dar care se aflau in flancul vulnerabil al aliantei - Grecia si Turcia. Astfel, armatele Greciei si Turciei au primit gratuit avioane de lupta, tancuri, tunuri, nave de lupta, rachete si radare. Iata ca ce a fost valabil odata nu mai este valabil astazi. Tari sarace ca Romania trebuie sa plateasca din greu pentru achizitionarea de armamente scoase din inzestrarea armatelor NATO. Nu tu reparate, nu tu modernizate ci doar vopsite. Asa crede Obama ca luptau muschetarii?

 

RO avea 225.000 de militari sub arme sub Ceausescu in 1980

Pe urma a inceput "lupta pentru pace" a lu' Ceaska si vanarea premiului Nobel etc. Niciodata, dupa 1965, RO n-a avut 280.000 de militari activi. Poate pe hartie. O armata de anii '70, ineficienta, ale carei dotari erau de mult depasite. Tancuri care nu porneau, blindate care n-aveau piese de schimb, avioane fara motor etc. etc. Daca se suna mobilizarea generala, poate 50% din tehnica ar fi fost utilizabila.

- NATO nu ne-a bagat cu forta; noi am vrut acolo. Putem iesi si sa mergem cu Rusia. Unii s-ar bucura. Ia uite la tavariscii de la kaghembasada Rusiei: sunt mereu activi si etilici.

50% inutilizabila, iar restul era veche, depasita

.

"Fereste-te al meu popor caci mari primejdii ti se pregatesc!"

Observ Tragicomedianule ca ma contrazici pe niste detalii si nu pe fondul problemei. Sunt de acord cu dv. ca una era armata din teren si alta armata de pe hartie. Probabil ca stiti ca armata dispunea de state de pace si state de razboi. Noi aici discutam de statele de pace si niciofata statele de pace nu erau incadrate 100%. Si in privinta armamentelor aveti dreptate - in mare parte erau uzate fizic si moral. Observi te rog ca am spus "in mare parte". Asta inseamna ca mai erau si armamente moderne si competitive. Sa nu uitam si cine deserveau acele armamente. De pilda trupele de vanatori de munte sau cele speciale dispuneau de o inzestrare relativ modesta. Da, dar ce calitate a materialului uman si ce calitate a instructiei! Asadar sa nu ne jucam de-a armata si sa tragem concluzii pripite doar de dragul cifrelor. Important era faptul ca dispuneam de o armata destul de numeroasa si relativ bine inzestrata, cu perspective de imbunatatire a inzestrarii si care putea fi sporita prin mobilizarea partiala sau generala. Deci exista un punct de plecare pentru apararea tarii. Ce avem astazi? O armata extrem de redusa, cu o inzestrare la fel de precara, ba poate chiar mai precara si care abia face fata obligatiilor externe in teatrele de operatiuni. Punctul forte al apararii il constituie apartenenta la NATO si eu mai cred inca in forta apararii colective. Da, dar daca factorii decidenti ai acestei aliante pun la indoiala mecanismul de aplicare a discutatului pct. 5, cat de aparati mai suntem atunci. Observa te rog faptul ca in vremuri normale, de pace, absolut toti clamau valentele pct.5, dar iata, cum Rusia a inceput sa isi faca de cap, inalti oficiali americani, inclusiv Obama, pun la indoiala aplicabilitatea acelui pct.5 pentru anumite tari ale aliantei. Asta nu iti da fiori reci pe sira spinarii? Cu o armata de 280000 (bine, fie si 225000) te mai puteai gandi la o aparare (Sa nu uitam ca mai exista si un plan de mobilizare. Apropos, astazi mai avem plan de mobilizare?), dar cu o armata de numai 85000 de oameni, la ce aparare te mai poti gandi. Sa nu uitam ca Rusiei lui Putin, intre timp i s-au mai adaugat si alti neprieteni). Sa iti spun eu ca Rusia este extrem de creativa in ce priveste fenomenul razboi si, iata a inventat "razboiul hibrid". Acesta cum il vom contracara? Mai stii tu Tragicomedianule ca si alti neprieteni ai romanilor au prins din zbor ideea razboiului hibrid si sunt deja semne ca au inceput sa il puna in aplicare pe teritoriul Romaniei si al Moldovei, similar cu cel din Ucraina?
Nu pot sa nu imi amintesc de avertismentul lui Nicolae Iorga - "Fereste-te al meu popor caci mari primejdii ti se pregatesc!"

Putin

probabil ca putin sa poate fi educat. Nu are de la cine sa invete. Interlocutorii lui sunt mai mari jigodii. Americanii sunt criminalii mondiali, engleji jinduesc dupa vechiul imperiu britanic, frantiji la fel. Canadienii si australienii sunt aceeasi natie aceeasi specie.

Dupa 89 in valul de libertate era o rusine sa invadezi alte state... pana s-a creat ocazia cu invazia din kuveit a amaratului de sadam. Sadam care a fost pacalit de proprii aliati (usa). De acolo usa invadeaza/elibereaza/democratizeaza/apara/protejeaza.
La vazul acestor "posibilitati" te miri ca rusul nu face la fel ? E ipocrit sa urlii pe unu si tu sa fii de 20 ori mai rau. Poporul roman are o vorbă : “Hotul strigă – Hotii!

Cine uita nu merita !

 

'Vladimir Putin a negat ca trupele rusesti ar fi intrat in Ucraina'

in videoul
''Ukraine-Russian border completely wide open, warns Nato commander – video''
Breedlove foloseste aceste expresii
''my team believes that there is a possibility...''
''it is our first guess that...''

deci - unde este DOVADA clara ca sunt trupe rusesti in Ukra?

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor